چند ترفند برای تایپ بهتر با آیپد
تاريخ : برچسب:, | | نويسنده : aghamohammad

چند ترفند برای تایپ بهتر با آیپد

ipad-mini-ground

علمولوژی: بی شک آیپد (iPad) یکی از بهترین تبلت‌های موجود در جهان است و بسیاری از مردم از آیپد برای همه یا اکثر کار‌های روزانه‌ی خود استفاده می‌کنند. این افراد حتماً با این تبلت تایپ هم می‌کنند. به همین خاطر امروز می‌خواهیم چند ترفند مربوط به تایپ توسط iPad را با هم بررسی کنیم و شما را با برخی قابلیت‌های iPad آشنا کنیم.

اگر بلد باشید با صفحه‌ کلید‌های معمولی، تایپ ۱۰ انگشتی و با سرعت بالا بکنید حتماً موقع تایپ کردن بر روی صفحه‌ی لمسی تبلت حوصله‌تان سر می‌رود. مخصوصاً به این خاطر که نمی‌توان با ۱۰ انگشت بر روی صفحه‌ی لمسی تایپ کرد و باید با یک انگشت، یکی یکی دکمه‌ها را لمس کنید. حال می‌خواهیم قابلیتی به شما معرفی کنیم که به وسیله‌ی آن می‌توانید در حالتی که تبلت را با دو دست گرفته‌اید، با شست‌هایتان تایپ کنید. این روش تایپ قطعاً سریع‌تر از تایپ با یک انگشت است. برای این کار ابتدا باید صفحه‌ی کلید را به دو قسمت تقسیم کنید. به طوری که نصف آن سمت چپ صفحه و نصف دیگر آن سمت راست صفحه باشد. برای این کار ابتدا دکمه‌ای که آیکون صفحه کلید دارد و در گوشه‌ی سمت راست و پایین صفحه است را مشاهده کنید. در لبه‌ی سمت راست این دکمه، چند خط افقی کشیده شده است. انگشتتان را چند لحظه بر روی این خطوط نگه دارید تا یک منو باز شود. در این منو گزینه‌ای به نام Split وجود دارد. آن را انتخاب کنید تا صفحه‌ی کلید به دو نیم تبدیل شود.

ipad-split-keyboard

حال می‌توانید به راحتی با دو شست به تایپ بپردازید. نکته‌ی جالبی که در اینجا وجود دارد این است که اگر دوست داشته باشید از یکی از شست‌ها بیشتر استفاده کنید می‌توانید یک ستون از دیگر صفحه‌ی کلید را با شست قسمت مقابلش بفشارید. برای این کار آخرین ستون از هر قسمت صفحه‌ی کلید در سمت دیگر به صورت مخفی وجود دارد که با زدن انگشت بر روی این قسمت از صفحه،‌ حروف مخفی تایپ می‌شوند. تصویری از حروف مخفی را می‌توانید در شکل زیر ببینید.

07_16_13_iPad2a_610x157

شکلک‌ها همراهان جدایی ناپذیر چت و گفتگوی متنی هستند. این تصاویر کوچک و بامزه می‌توانند هر کدام گویای حس و حال شما باشند در صورتی که متن به تنهایی چنین قابلیتی ندارد. در آیپد شکلک‌های زیادی وجود دارد که اگر بخواهید آن‌ها را به صورت یک صفحه‌ی کلید فعال کنید باید این مراحل را طی کنید: Settings > General > Keyboard > International Keyboards > Add New Keyboard > Emoji

07_16_13_iPad3a_610x297

با انجام دادن این کار ممکن است یک پیغام برای راهنمایی چگونگی عوض کردن صفحه‌ی کلید دریافت کنید. صفحه کلید Emoji صدها شکلک را در شش گروه برای شما به ارمغان می‌آورد. اولین گروه شامل آخرین شکلک‌هایی است که استفاده کرده‌اید و همه‌ی شکلک‌ها در گروه‌های دیگر دسته بندی شده‌اند.

07_16_13_iPad4a_610x272

اگر یک عبارت مثل نام کاربری یا آدرس ایمیل را بسیار تایپ می‌کنید، می‌توانید در صفحه‌ی کلید برای آن یک میانبر تعریف کنید. این میانبر می‌تواند شامل چند حرف باشد. بدین صورت که اگر برای elmology.ir میانبری به صورت elm تعریف کنید با تایپ elm و زدن کلید فاصله، elmology.ir به طور خود به خود تایپ شود. برای ایجاد یک میانبر این مراحل را طی کنید: Settings > General > Keyboard > Add New Shortcut

ipad-keyboard-shortcuts


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • عکس
  • ريش